چرا خداوند به شیطان مهلت داد؟!
همایش «شیطان از دیدگاه عرفان حلقه» در حالی برگزار شد که مخالفان و موافقان درباره ماجرای طرد شیطان، مهلت تعیین شده از سوی خداوند به ابلیس و عوامل سجده نکردن شیطان به بحث و مناظره پرداختند.
دومین همایش نقد و بررسی عرفان حلقه با عنوان «شیطان از دیدگاه حلقه» با حضور حجتالاسلام والمسلمین جواد محرابی، مدیر مؤسسه فرق و ادیان و ایرج عمیدی عصر روز گذشته (پنجشنبه هفتم شهریور) در سالن اجتماعات فرهنگسرای فردوس با حضور موافقان و مخالفان عرفان حلقه و اعضای «انجمن نجات از حلقه» برگزار شد.
در این همایش مناظره منصفانهای میان طرفداران اصلی و کارشناسان برگزار شد که طی آن هر یک از طرفین در رابطه با موضوعاتی نظیر اعتقاد رئیس عرفان حلقه به تقدس شیطان، آیا شیطان مأموریت گمراهی انسان را از سوی خدا دریافت کرده است و جایگاه شیطان در گمراهی و ضلالت انسان توسط حجتالاسلام محرابی به عنوان مخالف و ایرج عمیدی به عنوان موافق پاسخ داده شد.
در ادامه گزیدهای از مطالب مطرح شده در همایش «شیطان از دیدگاه عرفان حلقه» که به مدت دو ساعت و نیم به طول انجامید، میآید:
...بسم الرب الزهراء...